Lokomotywa

Świetlica to doskonałe miejsce do treningu między innymi: wyobraźni, kreatywności, pamięci, sprawności  manualnych. Przekonali się o tym uczniowie, którzy podczas zajęć świetlicowych zastanawiali się dokąd mógł dojechać pociąg z wiersza J. Tuwima pt. „Lokomotywa”? Ze ścinków materiałów o różnej strukturze, kasztanów, patyków, liści, taśmy klejącej uczniowie układali końcową stację bohaterów wiersza. Ćwiczenia tego typu wspomagają także  integrację sensoryczną, która odgrywa ważną rolę w procesie nauki pisania. Dzieci z zaburzeniami sensorycznymi  chcąc pozbyć się dyskomfortu dotyku mogą np. zbyt mocno naciskać przybory piśmiennicze lub mieć zbyt słaby uchwyt. Oprócz walorów rozwojowych ćwiczeniu towarzyszyła świetna zabawa, duża aktywność uczniów i oczywiście nieograniczona pomysłowość. Rezultaty zajęć widać na poniższych zdjęciach.