Integracja Pierwszoklasistów – Pierwsze Dni w Szkole


Pierwsze dni w szkole dla uczniów klasy 1b były pełne emocji, radości i nowych doświadczeń. Aby pomóc dzieciom w integracji i poczuć się swobodnie w nowym otoczeniu, nauczyciele przygotowali wiele atrakcji i zajęć, które wprowadziły uczniów w szkolny świat.
Jednym z najważniejszych momentów jest zabawa z chustą animacyjną Klanza. Kolorowa chusta przyciągnęła uwagę dzieci i sprawiła, że wspólne zabawy stały się doskonałą okazją do budowania relacji w grupie. Podczas zabaw z chustą pierwszoklasiści mogą się lepiej poznać, współpracować ze sobą i uczyć się, jak ważna jest praca zespołowa.
Nie zabrakuje również czasu na zabawy na szkolnym placu zabaw. Huśtawki, zjeżdżalnie i drabinki szybko stały się ulubionym miejscem pierwszaków. Dzieci spędzały tam czas na wspólnej zabawie, co pozwoliło im nawiązać pierwsze przyjaźnie i poczuć, że szkoła to nie tylko nauka, ale także przyjemne chwile spędzone z rówieśnikami.
Podczas pierwszych dni w szkole uczniowie mieli także okazję poznać już niektóre zasady savoir-vivre, czyli bon ton, na podstawie książki Grzegorza Kasdepke. Wspólnie z nauczycielami odkrywali, jak być uprzejmym, jak się zachowywać w różnych sytuacjach i dlaczego warto dbać o dobre maniery. Dzieci chętnie uczestniczyły w dyskusjach, a książka stała się dla nich źródłem cennych wskazówek na temat dobrego zachowania.
Poznawanie szkoły i jej pomieszczeń było kolejnym ekscytującym doświadczeniem. Pierwszoklasiści odwiedzili salę komputerową, salę gimnastyczną, stołówkę, świetlicę, sekretariat, gabinet dyrektora i pielęgniarki oraz Izbę Patrona. Z dużym zainteresowaniem zwiedzali te miejsca, zadając pytania i z ciekawością odkrywając, co kryje się za drzwiami różnych pomieszczeń. Każde nowe miejsce wzbudzało w nich pozytywne emocje i jeszcze bardziej zbliżało ich do szkolnej społeczności.
Pierwszaki czują się w nowej szkole bardzo dobrze. Choć na początku były nieco onieśmielone, szybko przekonały się, że szkoła to miejsce przyjazne i pełne zrozumienia. Nauczyciele stworzyli atmosferę, w której dzieci mogły czuć się bezpiecznie i swobodnie, co z pewnością pomogło im w łatwiejszym przystosowaniu się do szkolnych obowiązków.
Podczas zajęć dzieci uczą się także zasad współpracy w grupie i reguł obowiązujących w szkole. Poznawały, jak ważne jest szanowanie innych, przestrzeganie ustalonych zasad oraz jak wspólnie dążyć do osiągnięcia celów. Te pierwsze lekcje na pewno zaprocentują w dalszej edukacji i pomogą pierwszoklasistom w budowaniu pozytywnych relacji z rówieśnikami.