Taniec integracyjny – zajęcia otwarte

Bawiąc się, w trakcie zajęć świetlicowych, z uczniami tańcem, bardzo często obserwuję

u nich między innymi takie zmiany jak: rozluźnienie napięcia emocjonalne, podniesienie poziomu pozytywnej energii, uczenie się nowego sposobu zachowania, odkrycie w sobie nowych umiejętności, w trakcie tańca uczestnicy doświadczają poczucia wspólnoty poprzez co szybciej się ze sobą integrują. Chcąc podzielić się swoimi spostrzeżeniami z innymi nauczycielami, zorganizowałam w świetlicy szkolnej zajęcia otwarte pt. „Taniec jako jedna

z metod integracji społeczności. Wykonanie tańca amerykańskiego pt. „Swing w uliczce”.
W trakcie zajęć zaprezentowałam zabawę integracyjną (wprowadzającą), polegającą na tym, że w rytm muzyki uczniowie witali się ze sobą na kilka odmiennych sposobów. Przedstawiłam także, parę odmiennych a zarazem ciekawych, tańców integracyjnych podczas których zwróciliśmy uwagę na zachowanie tancerzy, charakterystyczne kroki i układy

oraz stroje. Pod koniec zajęć uczniowie, z wcześniej przygotowanych materiałów, sami przygotowali własne stroje, a na koniec wspólnie zatańczyliśmy taniec integracyjny

 „Swing w uliczce”. Mam nadzieję, że moja propozycja zajęć zainspirowała obserwatorów zajęć do wykorzystywania tańca w trakcie pracy z własną grupą.